פציעה ממלחמת חרבות ברזל | הכרה כנכי צה"ל | אחוזי נכות

פציעה בחרבות ברזל - נכי צהל ואחוזי נכות

מלחמת חרבות ברזל שהחלה ב7.10.23 גבתה מחיר יקר של הרוגים, פצועים וחטופים רבים. חיילים רבים ואנשי כוחות הביטחון אשר השתתפו בלחימה סובלים מפציעות גופניות ונפשיות רבות. במאמר הזה נעסוק באפשרות להיות מוכרים כנכי צה"ל, תהליך התביעה, קבלת מלוא הזכויות ממשרד הביטחון, ניהול נכון בוועדה הרפואית, טיפים כדי לסיים את התביעה בצורה הטובה ביותר.

פיצויים על תביעה בצבא במקרים של מחלות

שירות הצבא הוא חלק מרכזי בחיים הישראליים, אך לעיתים מחלות ופציעות יכולות להתרחש במהלך השירות ולהשפיע על החיילים פיזית ונפשית. במקרים בהם מחלות מתפתחות בעקבות השירות הצבאי, במיוחד אם הן נגרמו בזמן השירות או שהוחמרו, חיילים רשאים להגיש תביעה למשרד הביטחון. תביעה זו תכיר בהם כנכי צה"ל, ותזכה אותם בפיצויים והטבות ממשרד הביטחון.

סיפור מקרה – הגשת תביעה על כל הנכויות שנגרמו בצבא

סיפורו של מ' – לוחם בצבא, שסבל מכאבים במפרק הכתף והברך, מ' פנה למשרדנו ואחרי בדיקות מעמיקות הוגשה תביעה למשרד הביטחון בגין קריעה בלברום נזק לגיד הסופראספינטוס. הועדה הרפואית בחנה את המקרה וקבעה את נכותו בשיעור המזכה אותו בשלל הטבות.

פוסט טראומה מהצבא – סיפור מקרה

פוסט טראומה בעקבות המלחמה

סיפורו של נ' – לוחם בצבא ששירת בזמן מלחמת לבנון השניה וחווה פוסט טראומה בעקבותיה, נ' נעזר בשירותינו לקבלת כל הסיוע הנדרש עבורו.

פציעות ברכיים במהלך השירות הצבאי וההיבט המשפטי

אירוע טראומתי קרע ברצועת הברך מתחיל לרוב עם מכה טראומתית פתאומית, כגון שינוי פתאומי בכיוון, מכה ישירה, או נחיתה עקומה. לאחר הפציעה, האדם עלול לחוות כאב מיידי, נפיחות וחוסר יציבות במפרק הברך. זוהי לא פציעה שאפשר "לנפנף", וטיפול רפואי הוא חיוני כדי לקבל אבחנה מדויקת. האבחנה תגיע באמצעות בדיקה גופנית, בדיקות MRI, והערכה של ההיסטוריה […]

תהליך קביעת אחוזי נכות במשרד הבטחון

אחוזי נכות במשרד הביטחון

תהליך קביעת אחוזי נכות במשרד הביטחון, הינו תהליך ארוך ומבוקר אשר כולל שלבים רבים הכוללים הגשת תביעת נכות למשרד הביטחון, השלמת מסמכים רפואיים, הפנייה לבדיקות רפואיות במידת הצורך ולבסוף הגעה לוועדה רפואית לצורך קביעת אחוזי הנכות. ישנם מקרים בהם רצוי כי מי שילווה אתכם בכל תהליך קביעת אחוזי הנכות הינו עורך דין המומחה בהגשת תביעות למשרד הביטחון וכי הוא יבטיח כי הזכויות שלכם ימומשו במלואן.

תהליך הגשת תביעת רשלנות רפואית מול משרד הביטחון

רשלנות רפואית בצבא

רשלנות רפואית הינה סיטואציה מורכבת אשר מובילה לתוצאות קשות כתוצאה מאבחון וטיפול שגוי לסיטואציה רפואית נתונה. רשלנות רפואית בצבא, מחייבת הכרה של משרד הביטחון ברשלנות הרפואית אשר התרחשה במסגרת אחריותו תוך מתן סיוע רפואי ככל הנדרש והכרה במצב הפיזי הנוכחי במידה והחמיר כתוצאה מאותה רשלנות רפואית.

התמודדות ודרכי פעולה במקרה של פריקת כתף בשירות הצבאי

פריקת כתף דרכי התמודדות

פריקת כתף הינה פגיעה אשר מצריכה טיפול ושיקום מורכב ומידי על מנת לחזור לשגרה באופן בטוח וללא גרימת פציעות חוזרות ונשנות באותו אזור פגוע. פריקת כתף אשר נגרמת במהלך השירות הצבאי, מחייבת לקיחת אחריות מצד מערכת הביטחון והכרה בפגיעה הפיזית תוך מתן סיוע רפואי מקיף אשר יסייע בהתמודדות עם הפציעה וחזרה מהירה לשגרה.

דגלים אדומים של פוסט טראומה מהצבא: מהם התסמינים, כיצד ניתן לטפל ומהן הזכויות שניתן לקבל?

פוסט טראומה מהשירות הבטחוני והצבא

פוסט טראומה מהצבא הוא מצב נפשי נפוץ שמתרחש לאנשים שחווו מצבי חרדה או איומים כחלק מפעילות צבאית. המאמר מציג את התסמינים הנפוצים של פוסט טראומה מהצבא ומספק כלים לטיפול במצב כזה. המאמר מדגים את הדגלים האדומים של פוסט טראומה מהצבא ומציג צעדים לטיפול מוקדם ואפקטיבי במצב זה. המאמר גם מזכיר את החשיבות של עורך דין מומחה לתביכעות של נכי צהל, ומציג את הצעדים הנדרשים להגשת תביעה על פוסט טראומה מהצבא. בסופו של דבר, המאמר מדגים את הכלים הקיימים לסיוע למי שחווה תסמיני פוסט טראומה מהצבא כדי להתאושש ולחזור לחיים תקינים.