סיפור מקרה – הגשת תביעה על כל הנכויות שנגרמו בצבא

פריקת כתף בצבא - ידידיה בלומהוף - תביעה למשרד הביטחון נכי צהל

שיתוף

סיפור מקרה – הגשת תביעה על כל הנכויות שנגרמו בצבא
סיפורו של מ' - לוחם בצבא, שסבל מכאבים במפרק הכתף והברך, מ' פנה למשרדנו ואחרי בדיקות מעמיקות הוגשה תביעה למשרד הביטחון בגין קריעה בלברום נזק לגיד הסופראספינטוס. הועדה הרפואית בחנה את המקרה וקבעה את נכותו בשיעור המזכה אותו בשלל הטבות.
פריקת כתף בצבא - ידידיה בלומהוף - תביעה למשרד הביטחון נכי צהל

מ' שירת בסיירת גבעתי, מ' הגיע למשרדנו עם תלונות על כאבים בברך ימין אשר החלו בעקבות חבלה שעבר באימון קרב מגע, בהתחלה התמונה הרפואית לא הייתה ברורה מספיק ולאחר בירור מעמיק ומספר הדמיות אובחן מ' עם קרע של הרצועה הצידית בברך.

בפגישה במשרדנו ביקשנו לראות את התיק הרפואי הצבאי המלא, בעיון בתיק הרפואי מצאנו תלונה על כאב חד בכתף ימין לאחר אימון זחילה שביצע.

שאלנו את מ' מה בדיוק קרה והוא תיאר שקיבל חבלה, הכאבים נמשכו תקופה ולאחר מכן למד להתמודד איתם.

מ' לא ביצע בירור רפואי בנוגע לכתף כיוון שחשב שמדובר בכאב שיחלוף.

במהלך הפגישה עו"ד בלומהוף בדק את כתפו של מ' והתרשם מקרע בכתף.

משרדנו הגיש את התביעה למשרד הביטחון עבור הברך ועבור הכתף, מתוך הבנה שתוך כדי התביעה יבצע מ' בירור רפואי אצל מומחה כתף ויבצע הדמיה מסוג MRA אשר תבדוק באופן סופי את מצב מפרק הכתף שלו.

לאחר בירור אצל מומחה כתף והדמיה, אובחן מ' עם קרע בלברום בכתף ונזק לגיד הסופראספינטוס.

למאמר מורחב בנושא אחוזי נכות על קרע לברום בכתף לחצו כאן

תוך כדי התביעה, נשלח מ' לחוות דעת רפואית אצל מומחה אורתופדי מטעם משרד הביטחון. המומחה עיין במסמכים, שמע את מ' וקבע בחוות דעתו כי המצב בברך

והמצב בכתף נגרמו בעקבות שירותו הצבאי ולכן המליץ לקצינת התגמולים להכיר בתביעתו ולשלוח אותו לוועדה רפואית.

מ' נבדק ע"י ועדה רפואית אשר קבעה את נכותו בשיעור המזכה אותו בגמלה חודשית, לימודים אקדמאים, דמי קיום, מענק חתונה, טיפולים רפואיים, הנחנה בארנונה ועוד שלל של הטבות.

כל ההטבות והתגמולים האלה לא היו ניתנים אלמלא היה מוכר גם על הכתף, רק בצירוף שתי התביעות, סך הנכויות חצה את 20% ולכן זה מה שהוביל אותו להיות נחשב נכי אגף שיקום.

לכן, לפני שמגישים תביעה למשרד הביטחון, חשוב מאוד לעבור כמו שצריך על כל התיק הרפואי מתוך מטרה לאתר את כל הנזקים הרפואיים שנגרמו בעקבות השירות הצבאי, גם אם מדובר ב"נזקים" קטנים, זאת מתוך מטרה להגיש תביעה על הכל בכדי שבסופו של דבר תקבלו את מירב אחוזי הנכות ממשרד הביטחון.