פוסט טראומה מהצבא – סיפור מקרה

פוסט טראומה בעקבות המלחמה

שיתוף

פוסט טראומה מהצבא – סיפור מקרה
סיפורו של נ' - לוחם בצבא ששירת בזמן מלחמת לבנון השניה וחווה פוסט טראומה בעקבותיה, נ' נעזר בשירותינו לקבלת כל הסיוע הנדרש עבורו.
פוסט טראומה בעקבות המלחמה

נ' לוחם שהשתתף במלחמת לבנון השנייה בשנת 2006,  לאחר המלחמה, נ' השתחרר מהצבא והחל את חייו, יצא לטיול הגדול ולאחר מכן למד את לימודיו האקדמאיים.

נ' התחתן וחיי סה"כ באושר, בלידת בנו הביכור משהו קרה, מצבו הנפשי נפגע, נ' החל לסבול מהתקפי חרדה, זעם, הסתגרויות והחמרה בקושיי השינה, בהתחלה הוא התעלם וחשב שזה יעבור. הזמן עבר והתסמינים הוחמרו, לאחר תקופה ולאחר שאשתו איימה עליו שאם לא ילך לטיפול היא תתגרש ממנו, נ' נדחק לפינה, למרות שמאוד לא רצה פנה לבירור/טיפול נפשי.

לאחר מספר שיחות עם פסיכולוג, הגיע למסקנה המטפל כי מדובר בהשפעה ישירה של האירוע ספציפי שעבר בבינת בל במלחמת לבנון, פתאום הכל צף וכל דבר שהיה קשור לאותו המאורע בעבע.

כיוון שמצבו הנפשי הורע מאוד הוא הפך למובטל, הטיפול הנפשי הקשה מאוד כלכלית על המשפחה. העובדה כי המצב הנפשי ממנו הוא סובל נגרם ככל הנראה מהשירות במלחמת לבנון אפשרה לו לפנות ליחידה לתגובות קרב כדי להמשיך את הטיפול הנפשי ללא עלות.

הטיפול הפסיכולוגי מצא את שורש הבעיה, ונראה כי לידת בנו הבכור שיש לטריגר להתפרצות / החמרה במצבו הנפשי בעקבות מלחמת לבנון השנייה, פתאום קשיי שינה והתקפי הזעם שקדמו ללידת בנו קיבלו הסבר.

הטיפול הנפשי המשיך והחל גם טיפול פסיכיאטרי בכדי לקבל עזרה תרופתית לקשיי השינה, שם אצל הפסיכיאטר הוא אובחן באופן רשמי עם פוסט טראומה מהצבא בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

לאחר האבחנה הברורה נ' פנה שוב למשרדנו בכדי שנייצג אותו בתביעה למשרד הביטחון בכדי שיכיר בו כנכה צה"ל עבור המצב הנפשי – פוסט טראומה וההשלכות המשפחתיות והכלכליות.

התביעה הוגשה למשרד הביטחון בצורה מפורטת, מדויקת עם אבחנות ברורות של גורמי מקצוע באשר לפוסט טראומה ממנו הוא סובל.

לאחר פרק זמן קצר, קצינת התגמולים במשרד הביטחון הכירה בפוסט טראומה שלו מהצבא והעבירה אותו לוועדה רפואית.

משרדנו דחה במעט את הוועדת הרפואית וזאת בכדי לשלוח את נ' למספר בדיקות אשר יוכלו לעזור לנו בוועדה הרפואית כדי לשכנע את הוועדה לקבוע אחוז נכות גבוה. כבר בשלב הזה, עוד לפני הוועדות הוגשו מס' בקשות מיוחדות למשרד הביטחון כמו ימי מחלה, ליווי, סיוע וכו וזה בכדי שנ' יתחיל לקבל סיוע כלכלי אפ' עוד לפני שנקבעו אחוזי נכות.

נ' בליווי משרדנו הגיע לוועדה הרפואית, הוועדה התנהלה בצורה מכבדת אך החלטת הוועדה לא סיפקה את משרדנו, והצענו לנ' להגיש ערעור על הוועדה המחוזית.

נ' קיבל את המלצתנו ובערעור קיבל נ' 50% נכות, הבדל של כמעט כפול מהוועדה המחוזית והבדל של מיליוני שקלים בתגמול ובהטבות למשך החיים.

מייד עם קבלת התשובה הוגשו בקשות נוספות על ידי משרדנו בכדי שנ' יהיה זכאי לגמלאות נוספות בנוסף לתגמול הבסיסי שצריך לקבל עבור 50%

היום נ' ומשפחתו זכאים ומטופלים על חשבון משרד הביטחון, קיבלו רכב ממשרד הביטחון, מאושר לו השלמת משכורת של חצי משרה ממשרד הביטחון, שעות ליווי, סיוע בדיור, הבראה, הנחה בארנונה וחשמל, ועוד הטבות נוספות.

למאמר מורחב בנושא פוסט טראומה מהצבא לחצו כאן